رفتن به محتوای اصلی

تاسیان یا معاویه؛ انتخاب با شماست

نویسنده مهمان |
تاسیان یا معاویه؛ انتخاب با شماست
سال‌های گذشته، نفوذ فرهنگی با رشد قارچ‌گونه شبکه‌های ماهواره‌ای و پخش سریال‌های ترکیه‌ای و کلمبیایی به اوج خود رسیده بود. این موج گسترده چنان پیش رفته بود که حتی صدای تولیدکنندگان آن‌ سوی آب‌ها نیز از حجم تولیدات بی‌در و پیکر این محتواها بلند شده بود. فیلم‌ها و سریال‌هایی که هویت ملی، فرهنگ، تاریخ و مذهب ما را نشانه گرفته بودند، در حالی که مدیران، هنرمندان و مسئولان فرهنگی در خوابی عمیق فرو رفته بودند و به تولید سالانه چند فیلم و سریال تلویزیونی دل خوش کرده بودند.

آنچه درباره سریال تاسیان می‌دانیم

مقابله با چنین هجمه‌ای، که نفوذ آن تا نسل‌های آینده نیز امتداد دارد، مستلزم درک ابزارهای جدید و بهره‌گیری از تکنولوژی روز است؛ امری که درک آن زمان‌بر بود. اکنون که ابزارهای لازم فراهم شده و هنرمندان متعهد نیز پای کار آمده‌اند، برخی نهادها و مسئولان، با سنگ‌اندازی و تسویه‌حساب‌های حزبی و سیاسی، مانع تولیدات فرهنگی مؤثر می‌شوند. گویا فراموش کرده‌اند که با متوقف کردن سریال‌هایی همچون «تاسیان»، «خاتون»، «جیران» و «آبان»، نمی‌توان انتظار داشت که مخاطب با نامه‌های دستوری پای سریال‌های ضعیف تلویزیون بنشیند.
اگر تاسیان را از آن‌ها بگیرید باید منتظر باشید تا مخاطب با تماشای سریال پر از جعلیات و سراسر دروغ معاویه وقت خودش را پر کند. انتخاب با مسئولانی است که خودشان را به خواب زده‌اند
سریال «معاویه» یکی از تولیدات کشور عربستان است که با تحریف تاریخ اسلام سعی در نشان دادن چهره‌ای متفاوت و مثبت از شخصیتی منفور دارد که در طول سال‌های عمر خود همواره خیانت‌های بسیاری به خاندان اهل بیت کرده و چهره منفوری نزد مسلمانان است. چنین سریالی حالا با تبلیغات گسترده در حالی در حال پخش است که «ساترا» که خود را یک نهاد تنظیم‌گر می‌داند، به جای آنکه از تولیدات داخلی حمایت کند و کاری کند که تولیدات فاخری چون «تاسیان» به‌راحتی در دسترس قرار بگیرند، با سنگ‌اندازی‌های خود راه را برای تماشای این سریال می‌بندد تا در مقابل، سریال مجعول و بدون هویتی همچون «معاویه» بتواند در داخل نفوذ کند. حال آنکه ساترا حتی با یک نامه دستوری جلوی پخش آن را از سکوهای نمایش خانگی بگیرد. مگر نه آنکه امروز راه‌های رسیدن به تماشای یک اثر فراتر از پلتفرم‌های نمایش خانگی است؟ دیگر دهه شصت نیست که بتوان با یک سریال همچون «سال‌های دور از خانه»، توجه کل کشور را جلب کرد. اگر جایگزین مناسبی ارائه نشود، مخاطب به سراغ گزینه‌های دیگر، حتی آثاری پر از تحریف و جعلیات، خواهد رفت. عدم سرمایه‌گذاری در تولیدات فرهنگی قوی و جذاب، زمینه را برای ترویج الگوهای نادرست باز خواهد کرد. رسانه، ابزاری قدرتمند در شکل‌دهی به هویت اجتماعی و فرهنگی یک جامعه است و نادیده گرفتن آن، پیامدهای جبران‌ناپذیری خواهد داشت. باید پذیرفت که در دنیای امروز، رقابت فرهنگی بسیار پیچیده‌تر از گذشته شده است. مخاطبان دیگر محدود به یک یا دو شبکه ملی نیستند و به‌راحتی به محتوای متنوع داخلی و خارجی دسترسی دارند. در چنین فضایی، تولیدات فرهنگی باید هم از لحاظ کیفی و هم محتوایی، در سطحی باشند که بتوانند مخاطب را جذب کرده و او را درگیر کنند. تنها با تکرار الگوهای قدیمی و بدون توجه به تغییرات ذائقه مخاطب، نمی‌توان در این میدان رقابت پیروز شد.

فهرست بهترین فیلم های تاریخی سینما

انتخاب با مسئولانی است که خود را به خواب زده‌اند و از واقعیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای امروز غافل مانده‌اند. اگر امروز در این میدان قدم نگذارند و تولیدات قوی و درخور شأن جامعه را حمایت نکنند، فردا دیگر فرصتی برای اصلاح نخواهند داشت. اگر تاسیان را از آن‌ها بگیرید باید منتظر باشید تا مخاطب با تماشای سریال پر از جعلیات و سراسر دروغ معاویه وقت خودش را پر کند. انتخاب با مسئولانی است که خودشان را به خواب زده‌اند.

دیدگاه‌ها (145)

نمایش ۱۰۰ دیدگاه آخر از 145 دیدگاه

م
منم دیگه 2025/03/12

سلام به نظر من چون سریال تاسیان داشت واقعیت قبل از انقلاب برا مردم تعریف میکرد به ضرر بعضیها بوده وهست واون بعضیها دوست دارن سریالها از روی واقعیت نباشه وبیشتر توهماتی که اونها دوست دارن از قبل انقلاب بسازن باشه به همین خاطر پخشش ممنون هس ودرمورد سریال معاویه نه دیدم ونه علاقه ای دارم به دیدنش با تشکر از شما

م
منم دیگه 2025/03/12

دوست عزیز فیلیمو اگر نظر نسنجی میکنی پس چرا نظرهایی که دوست نداریدو ارسال نمیشه ومیگه دیدگاه تکراری هس متعصفم براتون

م
منم دیگه 2025/03/12

نه دوست عزیز این سریال کاملا داره واقعیتو نشون میده اون چیزی که تو ضهن شماست فقط توهمی بیش نیس. هههههه

س
سارا 2025/03/12

موافقم

ش
شادی امیر زاده 2025/03/12

فیلیموی عزیز ما سک چه یک ذره چه صد جرعه ما نمی‌تونیم اجازه بدیم سم این فیلم وارد چشم و گوش خودمون و بچه هامون بشه تا بعد ببینیم قراره چه اتفاقی رخ بده . از فرهنگ این فیلم ح حرف زدید آیا شراب خواری و رقص و توهین به مذهب و هزاران عیب دیگر این فیلم نشان دادن فرهنگ هست؟ پس میشه به ما بگید بی فرهنگی چی است؟ اگر شراب خواری فرهنگ هست پس حتما ما مردمی که شراب نمی‌خوریم بی فرهنگ هستیم؟ خانم تینا پاکروان فرمودند که مردمی بودند اون زمان که اونطور زندگی می‌کردند و ما نمی‌تونیم طبق نظر ساترا نشونشون بدیم باشه این نظر و قبول کنیم ولی چرا در فیلم دائما تلاش میشه اعمال فاسد بارها بارها بارها و بارها نشون داده بشه؟ نیاز بود این همه تلاش برای نشون دادن مدل زندگی مردم اون زمان؟ ایا حتما باید سم به چشم مخاطب تزریق بشه که بفهمند بعضی از مردم اون زمان چجوری زندگی می کردند؟ ایا یک سکانس گذرا کافی نبود؟ فیلیموی عزیز ما مردم بچه نیستیم که با یک سری نوشته بتونید یک فیلم سیاه و برامون تطهیر کنید راستی فیلیمو جان ! چرا از نظر شما سریال معاویه بده مگه اونم یک اثر فرهنگی نیست بلاخره حاصل تلاش یک کارگردان هست بهتر نیست اجازه بدیم قسمت های دیگه هم پخش بشه؟😉

ی
یکی 2025/03/13

پس گفتی یا معاویه یا معاویه۲ چرا سریال هامون برای جبران این ماجرا چرا سریال جذاب تری نداشته باشیم مثلا پوست شیر حواشی کمی نداشت ولی حداقل داستانش کم حاشیه بود و سریال محبوبی بود از این مثال ها کم نیستن

م
محمد 2025/03/13

یکی دو سال هست که سریال های ایرانی دیگه کیفیتی ندارن، از تاسیان بگیر تا ازازیل که هردو درحال پخش هستن. و شمایی که پول اشتراک مردم رو میگیرین تا همچین سریال هایی پخش کنید، یا نسازید یا اگه میسازید یه چیز خوب بسازید.. غیر از سریال های ایرانی، همین پلتفرم فیلیمو چند سالی هست که خیلی افت کرده یکیش جوکر 2،یا خیلی از فیلم و سریال ها که به نظر منم رقیبش فیلمنت تو چند سال اخیر بهتر عملکرده و سریال های قشنگی هم ساخته خـُب مردم چرا پول اشتراکشون رو خرج فیلیمو و تاسیان کنن، وقتی میتونن سریال های فیلمنت ببینن

ا
امین 2025/03/13

سریالهای این روزهای شبکه خانگی فقط وفقط دارن هرزگی بی بندوباری بی شرفی و بیغیرتی رو ترویج میدن،درسته سریال معاویه همش دروغه و تاریخ رو وارونه نشون میده ولی سریالهای شبکه خانگی مخصوصا تاسیان دارن ریشه خانواده باشکوه ایرانی رو میزنن

ش
شهرام 2025/03/13

مشکل اینه که مدیران ما از همون قسمت اول یا از عنوان سریال شروع به داوری و قضاوت در مورد یه محتوا میکنن و به وحشت میفتن.از کجا معلوم که معاویه در سریال نفش مثبت باشه؟قهرمان یه سریال نمیتونه یه آدم بد تاریخی باشه؟وقتی سریالو ندیدین چرا زود به هم میریزین؟

ز
زهرا 2025/03/13

حق با شماست متاسفم برای این مسئولین کوته فکر و تا نوک دماغ بین

پ
پوریا 2025/03/13

معلوما همه میگن تاسیان بهترین فیلمه من موافق هستم خیلی دوست دارم اصلا تاسیان ۱۰ فصلم باشه نگاه میکنم از بس قشنگه و دل مردم رو به خودش جذب گردع و نمیدونم چرا بعضیا به فکر اینکه ی مشکل ریز از فیلم تاسیان در بیارن اینا روانیی هستی بخدا دونبال اینکه شاری رو از مردم بگیرین و فیلم های امربه معروقف ونهی ازمنکر بگیرن بزارن که فک ونن دل مردم با این چیزا خشک میشه ممنون از ساززنده فیلم تاسیان که تلاشش رو کردن تا مجوز پخشش رو بگیره خیلی ممنون هرچی تشکر کنم کمه

ا
امین 2025/03/13

فیلم تاسیان هم مثل معاویه لعنت الله علیه هر دو منحرفند

و
وحید 2025/03/13

تازمانی ک فیلم درمورد تاریخ ایران وتمدنش نسازین کسی نگاه تلویزیون ایران نمیکنه برا همین پیر پتل خوبه شبکتون آی فیلم بنده خدا همش شده فیلم عربی بسه دیگه کشورما اسمش ایران درمورد تمدنتون فیلم بسازید

ن
نیما 2025/03/13

عجبب دارید گرو کشی می کنید، اول اینکه همون بهتر که سریال تاسیان متوقف شد، دوما اینکه سعی نکنید با این اراجیف ذهن مخاطب تأثیر بذارین ، شما به دنبال نون خودتون هستید و فرهنگ و دین براتون مهم نیست ، در ضمن اگر مخاطب برای خودش ارزش قائل بشه زمانش صرف دیدن فیلم سراسر دروغ معاویه نمیکنه ، بلکه میره از چارتا منبع معتبر تاریخ تحقیق میکنه

م
مرتضی 2025/03/13

ای بابا دست از سر ما بردارید ما خودمان فرهنگمان را بازسازی میکنیم، شعور داریم خیلی هم داریم، شما لطفا تلویزیون تان را تعطیل کنید. بقیه درست میشه

م
مرتضی 2025/03/13

راستی چرا در مورد سلمان فارسی سریال ساخته میشه اما در مورد کوروش یا داریوش سریال ساخته نمیشه خب اینها همه ایرانی هستند و از چهره های بزرگ این آب و خاک، فرهنگ کهن هستند، اون وقت معاویه و تاسیان رو به خورد ما می دهید، چرا در مورد فردوسی، یا شخصیتهای شاهنامه سریال نمی سازید ، اون هم سریال فاخر که ما مجبور نشویم سریالهای هالیوودی و غیره را نگاه کنیم؟ چرااااااا؟

م
مهدی 2025/03/14

صد رحمت به کارگردان معاویه که تاریخ ۱۴۰۰ سال پیش رو تحریف کرد،شما که به تاریخ ۵۰ سال پیشم رحم نکردبد

م
محمد 2025/03/15

هم تا سیان هم معاویه هم علی (ع) سریال ترکی همه رو میبینم خودم تحلیل و قضاوت میکنم.همگی تحریف میکنن و غلوو میکنن

س
سعید 2025/03/15

چه نگاه کوته بینانه ای واقعا فکر می کنین تاسیان اون چیزی هست که ما نیاز داریم

س
سعید 2025/03/15

لعنت به هردوتاش

م
محمد 2025/03/15

کدام فرهنگ؟، کدام هویت،،،، در معنا و واقعیت

ا
امید 2025/03/15

کسی که میره معاویه میبینه لیاقتش همین سریاله

م
مراد 2025/03/16

البته تاسیان

ف
فرشاد 2025/03/16

تاسیان هم پراز دروغ تاریخی است .اینکه چندتا موی مصنوعی روی سر زنها بگذارند تا مردم نگاش کنند دیگر مردم عادت کردن و براشون زیاد مهم نیست مهم اینه که موضوع جالبی نداره آبان و ازازیل هم که بیشتر شبیه افسانه هستند

ص
صادق 2025/03/16

این اراجیف چیست؟ آیا میتوان به هر روایتی از تاریخ چشم فرو بست؟ آیا از نظر شما هرکس هرچه تولید کرد باید به سبد دیداری و شنیداری مردم تحمیل شود؟ یا اختیار با مردم است که ببینند و نبینند؟ آیا شما با جریان نفوذ و دشمنان تاریخی ایران در مرجعیت زدایی از نهادهای قانونی و قوانین دایر کشور برای تولید هرج و مرج سازمان یافته همراه هستید؟ اخلاق حرفه ای به شما نمیگوید توصیه کنید اثر باید تحریف تاریخ نباشد؟ مغایرت با ساختارهای فرهنگی نداشته باشد؟ با روندها و جریانهای ضدفرهنگی و ضدارزش همراه نباشد؟

ع
علی 2025/03/16

تضاد منافع و پر رویی ! جالبه که بدونید شما هم با تحریف حقایق قبل از انقلاب در سریال تاسیان هیچ تفاوتی با تحریفی که در سریال معاویه وجود دارد نمیکنید ! نگران قرارداد و همکاری تان با سریال تاسیان هستید و خیلی راحت و آشکارا تمام ارزش های اسلامی رو در این سریال زیر پا گذاشتید و برگ جدیدی رو از رسیدن به بیحجابی در سریال نمایش خانگی به تصویر کشیدید ! خانمهای اصلی این سریال حجاب دارند ؟ جالبتر اینکه در این مطلب سعی میکنید با مظلوم نمایی و ادعای اینکه نگرانید نکند جایگزینی تاسیان با سریال معاویه باشد (در صورتیکه اصلا معاویه موضوع بحث نیست)، سعی در القای این موضوع به مخاطب و همچنین مسئولین فرهنگی دارید که شما نگران دین و فرهنگ و تحریف تاریخ را دارید ! در صورتیکه همه میدانیم پشت پرده و در واقعیت چیز دیگریست !

ع
علی 2025/03/16

تضاد منافع و پر رویی ! جالبه که بدونید شما هم با تحریف حقایق قبل از انقلاب در سریال تاسیان هیچ تفاوتی با تحریفی که در سریال معاویه وجود دارد نمیکنید ! نگران قرارداد و همکاری تان با سریال تاسیان هستید و خیلی راحت و آشکارا تمام ارزش های اسلامی رو در این سریال زیر پا گذاشتید و برگ جدیدی رو از رسیدن به بیحجابی در سریال نمایش خانگی به تصویر کشیدید ! خانمهای اصلی این سریال حجاب دارند ؟ جالبتر اینکه در این مطلب سعی میکنید با مظلوم نمایی و ادعای اینکه نگرانید نکند جایگزینی تاسیان با سریال معاویه باشد (در صورتیکه اصلا معاویه موضوع بحث نیست)، سعی در القای این موضوع به مخاطب و همچنین مسئولین فرهنگی دارید که شما نگران دین و فرهنگ و تحریف تاریخ را دارید ! در صورتیکه همه میدانیم پشت پرده و در واقعیت چیز دیگریست ! خیلی فکر کردید که چطور ادعا کنید دلسوز فرهنگ و تاریخ هستید نه …..؟

ب
بهنام 2025/03/16

تاسیان چرا پخش نمی‌شود چه مشکلی دارد دولت جلوی پخش سریال به این خوبی را گرفته.ما تاسیان را میخواهیم

ب
بردیا 2025/03/16

تاسیان

ف
فیلیمو‌شات 2025/03/16

حتما مطالعه‌تون رو در زمینه نمایش پوستیژ بیشتر کنید و نمونه‌های تلویزیونی رو هم تماشا کنید…

ف
فیلیمو‌شات 2025/03/16

قطعا اختیار تماشا کردن هر فیلم و سریالی با «مردم» است. مردم رو نباید دست‌کم گرفت.

د
دلقک 2025/03/16

تاسیان صدرصد تاسیان

د
دلقک 2025/03/16

تاسیان صدرصد تاسیان سریال قشنگ

ا
امیر 2025/03/16

علی اقا شمادنبال کار خودت باش نظر نده. مرسی تاسیان بهترین❤️😘

م
محسن 2025/03/16

باافتخار..تاسیان…معاویه وفیلمش برای ..عراق وسوریه…

ه
هادی 2025/03/17

این ترفند دو دستگی کردن مردم سیاست یه حزبه که همون حزبم پشت این مزخرفات و فاجعه های فرهنگیه….جواب میده نگران نباشید مردم هنوز اونقدر احمق هستن ک بیان پای این سریال ها بشینن

س
سارینا 2025/03/17

تاسیان خیلی داره دوران سیاه و پرخفقان قبل اتقلاب رو سفید نشون میده..در صورتی که اصلا اینطور نبوده..بسیاری از مردم اون دوره در فقر و بیسوادی در خاته های حلبی زندگی میکردند اما تاسیان فقط داره تحملات رفاه و خوشی و رقص یک عده از مردم متمول او دوره رو نشون میده..این یعنی بیاین حسرت اون دوران رو بخوریم و از این روزای حال خودمان متنفر باشیم

س
ساینا 2025/03/17

تاسیان خیلی داره دوران سیاه و پرخفقان قبل اتقلاب رو سفید نشون میده..در صورتی که اصلا اینطور نبوده..بسیاری از مردم اون دوره در فقر و بیسوادی در خاته های حلبی زندگی میکردند اما تاسیان فقط داره تحملات رفاه و خوشی و رقص یک عده از مردم متمول او دوره رو نشون میده..این یعنی بیاین حسرت اون دوران رو بخوریم و از این روزای حال خودمان متنفر باشیم

ر
رضا زاده 2025/03/17

قطعا معاویه.تاریخ عرب هاست.و فقط خودشون میتونن تارخشون رو به تصویر بکشن.

ر
ریحانه 2025/03/17

ریشه خانواده ایرانی یا عربی؟؟؟

ی
یکی دیگه 2025/03/17

صد در صد تاسیان

ض
ضیاء 2025/03/17

درحالیکه تمامی کشورها در های پر و بال دادن به تاریخ کشور و هویت خود هستند و در این راستا حتی با نادیده گرفتن نقات ضعف تا یخی خود، سعی در پررنگ کردن نقاط مثبت تاریخی و هویتی خود دارند که این موارد را در سال‌های اخیر در سریال‌های تاریخی ترکیه و کره جنوبی و حالا در عربستان نیز شاهد هستیم، متاسفانه در کشور ما نگاه مسئولان به دنبال فراموشی تاریخ است. گویا این ملت و این مملکت از ۵۰ سال پیش بوجود آمده و هیچ پیشینه تاریخی دیگری ندارد. درحالیکه تا یخ پرشکوه ایران چه در دوران باستان و چه پس از اسلام و حتی در دوران دویست سال اخیر بسیار نقاط مثبت و جذابی دارد که می توان صدها اثر فاخر سینمایی و سریالی از آن استخراج کرد، اما متاسفانه مسئولان ما بجای تاکید بر نقاط مثبت، با تاسف بسیار به دنبال تخریب تاریخ خودمان هستند و این جای گلایه بسیار دارد ولیکن گوش شنوایی وجود ندارد. چرا توجهی به تاریخ پرشکوه دوران مشروطیت نمی شود؟ تاریخ ایران باستان و حکومت‌های هخامنشی و اشکانی و ساسانی؟ تاریخ بعد از اسلام از زیاریان و صفاریان و سامانیان تا زندیه و افشار و قاجار؟ هرکدام از این موارد کافیست تا شکوه تاریخ کشورمان را به رخ جهانیان بکشیم و به ایرانی بودن خود افتخار کنیم اما حیف و صد حیف از تنگ نظری های برخی مسئولین

س
سیدعلی 2025/03/17

جواب به ساینا ، الان مردم ایران همه در برج زندگی میکنن!!؟؟؟ بعید می‌دونم قبل انقلاب کسی شب رو گرسنه می‌خوابید.شما بیایید شهرهای کوچک ، هنوز آسفالت خیابون های شهر ما از موقع قبل انقلابه. مردم فقیر بودن ولی نه ده آپارتمان زیر خط فقر . بساط آبگوشت اون فقیر هرشب برپا بوده ولی الان اشکنه هم نمیشه خورد با این قیمت سیب زمینی‌ و گوجه و پیاز .فیلم ها مذهبی سیدجلال ماه رمضان رو ببینید ، اونجام خونه سید جلال رو ببینید ، خونش کاخه. ما فیلم بعد انقلاب اصلا فیلم داشتیم که از قشر مفرح ساخته شده باشه!!؟؟ این یعنی تموم مردم ایران الان کاخ نشینن!!؟؟؟یه مشت آدم نادان سر لج با دولت به فرهنگ و اقتصاد و سیاست به کشور ، به مردم ایران ضربه میزنن ،امثال ثابتی 4درصدی

ح
حاج مهدی 2025/03/18

قطعا تاسیان…واقعا لذت بردم از این سریال و تشکرمیکنم از خانم پاکروان عزیز که چقدر واقعیت هارو نشون میدن

س
سنا 2025/03/18

تاسیان

س
سنا 2025/03/18

سریال تاسیان

م
ماهان ادیبان 2025/03/19

استدلال و مقایسه شما خنده داره! در همین تاسیان هم شما ترویج کارهای بدی رو به جوونها مخصوصا خانم های جوان انجام میدین! پر از تحریف دوران قبل از انقلاب! و به نوعی اگزوتیک در اینکه پروژه معاویه سراسر دروغ و غیر واقعیه شکی نیست، این موضوع طبق اسناد تاریخی و روایی معتبر اثبات شده و مثل روز روشنه، ولی سریال تاسیان هم فاخر و نقطه مقابل اون نیست و همخوانی با هویت ایرانی و سنت و فرهنگ مردم ما نداره!

ف
فتی خاکی 2025/03/19

درود و ادب همه دارن پولاشون‌رو در میارن ما افتادیم دعوا با همدیگه. اخ کمرم. ببخشید من پیرم خدافظ

و
وحید 2025/03/19

فیلم عربی به من اصلا ربطی نداره ،قطعا تاسیان میبینم ،بسوز عرزشی

م
موسوی 2025/03/20

مثل این میمونه که چاثو رو از دست بچه بکیریم کبریت بدیم وستش😆 واقعا مسخره ست

م
مرادی 2025/03/20

عرب چه ربطی به ما داره اینجا ایران باید تاریخ رو مرور کنیم بسیار مچکرم که تارخ دوره پنجاه مرور شد اما واقعیت تاسیان

ر
ریحان 2025/03/21

سلام بزرگوار، اشتباه متوجه شدید ،ربطی به ارزشی بودن و ایرانی بودن و اینا نداره، معاویه تحریف تاریخی است و مخالف هر چی ارزش و اعتقاد و باور شیعی ایرانی

ا
الینا 2025/03/21

قطعا تاسیاننننننننننننن💚💚

ف
فاطمه 2025/03/21

سلام سریال معاویه تکلیفش با ما ایرانی ها مشخصه که همه محب اهل بیتیم. انحراف‌ش مثل روز روشنه اما سریال تاسیان خیلی خطرناک تره چون که فرمش جذابه. و محتوای مخربش رو با یه داستان جذاب ترکیب کرده و با پنبه سر می بره و هیچ نسبتی با فرهنگ ایرانی نداره.

A
Ahmad 2025/03/21

نه تاسیان نه معاویه هر دو سراسر دروغ و مزخرف است لعنت به کسانی که بودجه رو صرف این مزخرفات می‌کنند. بجای فیلم ها و سریال های مذهبی یا تاریخی یا طنز و یا اکشن جذاب این مزخرفات و بخورد مخاطب میدن. بسوز برعنداز دوزاری الاغ

A
Ahmad 2025/03/21

نه تاسیان نه معاویه هر دو سراسر دروغ و مزخرف است لعنت به کسانی که بودجه رو صرف این مزخرفات می‌کنند. بجای فیلم ها و سریال های مذهبی یا تاریخی یا طنز و یا اکشن جذاب این مزخرفات و بخورد مخاطب میدن. بسوز برعنداز

م
محمد 2025/03/25

لعنت به عوامل فیلم تاسیان و هم چنین فیلیمو که از چنین تحریفی داره حمایت می کنن . یه دوستی خوب گفت سریال معاویه ۱۴۰۰ سال پیش رو تحریف کرده ولی شماها تاریخ ۵۰ سال پیش رو تاسیان علاوه بر تحریف هیچ سنخیتی با فرهنگ و مذهب ما نداره

ه
هدی 2025/03/26

چه ربطی داره؟! معاویه یه جور تحریف می‌کنه، تاسیان یه جور دیگه، تحریف تحریفه، حالا چه ایرانی چه خارجی. نه تاسیان، نه معاویه! مگه فقط همین دو تا انتخاب تو فیلم دیدن داریم که اگر ایرانی رو‌ندیدیم باید خارجیشو ببینیم؟! لولوسازی هم حدی داره… یه چیزی میگید بچه دوساله هم عقلش میرسه که چقدر بی پایه ست. تاسیان خلاف واقعیته، مجوز نداره، پس نباید پخش بشه، بی قانونی میکنید بعد میگید اگه این پخش نشه، مردم معاویه میبینن؟! احمقیم؟!

ش
شبیر 2025/03/26

چه تیتر حق به جانب و تهدید آمیزی. مثل بچه کوچولویی که بهش میگن یا آمپول، یا شربت 🤣. بیشتر مردم نه اهمیتی به محتوای تاسیان میدن نه معاویه. شما فقط یه محصول برای سرگرمی درست می‌کنید، مردم هم محض سرگرمی می‌بینن، همین! خیلی خودتون رو دست بالا نگیرید خبری نیست.

م
محسن 2025/03/26

حیف تاسیان نیست که باسریال عربی معاویه مقایسه بشه…معاویه برای عراق وسوریه ولبنان ویمن و..امثال این کشوراست..هیچ ربطی به ایران وفرهنگ ایران نداره..

ش
شهدا 2025/03/26

بزرگواران واقعا اگر به فکر جوانان هستند خوب فیلم ها را با محتوای مناسب ودر شان خانوادهای ایرانی بسازند واقعا وجود صحنه هائی همچون رقص ومشروبات و….. ایا اثر مثبتی برروح وروان جوانان دارد؟!!!! لعنت برانهاییکه جوانان عزیزمان را به گمراهی میکشانند

ر
رضا 2025/03/27

نکته بسیار جالب در نظرات عنوان شده این می‌باشد که بعضی از دوستان چنان از سریال جدید ساخته شده معاویه بد میگویند که دیگران و البته بنده فکر میکنیم که حتماً این سریال مثلاً تحریف شده تاریخی را تا آخر و به صورت کامل دیده‌اند به هرحال دیگر به مانند گذشته ها نیست و مردم عزیز ایران خودشان بسیار دانا هستند و می‌توانند در مورد سریالهای ایرانی و عربی نظر بدهند و تجزیه و تحلیل کنند و درست و غلط بودن محتوای سریالها را متوجه میشوند

ر
رضا 2025/03/27

مردم عزیز ایران دانا و فهیم هستند و خودشان خوب و بد بودن و درست و غلط بودن موضوع انواع سریالهای ایرانی و خارجی را تشخیص می‌دهند پس دیگر احتیاجی به جنگیدن و تحمیل نظرات خودمان به دیگران نیست

م
محمد حسین 2025/03/27

سرتا سر جعل تاریخ و واقعیتهای تاریخه.یکی جعل تاریخ ۱۵ قرن پیش و دیگری جعل تاریخ پنجاه سال پیش و سفید شویی جنایات ساواک با تلفیق با عشق کذائی.پس کار شما هم به اندازه عربستان در تحریف تاریخ صورت گرفته

L
l 2025/03/27

عجب!!! دیگه شما حساب کن تاسیان چیه که برای دفاع ازش دست به دامن معاویه شدن!!! :))) شعور مخاظبت رو زیر سوال نبر جناب فیلیمو

ن
نادر 2025/03/27

معاویه عالی بود، سریال عمر بسیار خسته کننده و کسل کننده بود ولی معاویه حرف نداشت بسیار خوش ساخت و زیبا بود

2025/03/28

تاسیان! چرا ما باید قطعا دروغ رو بپذیریم!؟

ن
نگار 2025/03/28

آبان

ر
رضا 2025/03/28

قطعا تاسیان

م
محسن 2025/03/29

سریال معاویه را من کامل دیده ام عربستان به عنوان متولی اسلام در بهترین شکل ممکن روایت کرده تا یخ اسلام و بخشی از زندگی معاویه و چهار خلیفه اول را قطعا همون‌طور که ایران به عنوان متولی نژاد اصیل آریایی میتواند در مورد شاه شاهان کوروش کبیر و یا حتی پسر شمشیر نادر شاه افشار سریال بسازد پس حتما و قطعا عربستان هم از ما بهتر میتواند از تاریخ اجداد و مهاجم خود سریال بسازد

م
محسن 2025/03/29

امیدوارم بی طرف باشید و نظر همه را ارسال کنید

م
محسن 2025/03/29

جرات نکردید نظر من درج کنید بعد میگید آزادی بیان من حرف بدی نزدم

م
محسن 2025/03/29

همش ادا دارید

ن
ناشناس 2025/03/29

هیچکدوم هیچکدوم من به عنوان یه ایرانی از فیلم تاسیان رضایت ندارم و اون فیلم مزخرف سعودی‌ها هم آبروی نداشته‌شون رو برده فقط.

ف
فیلیمو‌شات 2025/03/30

زود قضاوت نکنید هیچوقت

ش
شکوری 2025/03/31

جالب توجیه تب با ترساندن از مرگ! چرا همیشه باید بین بد و بدتر انتخاب کرد؟ واقعا تصور شما اینه که اگر عربستان می خواست راجع به دوران پهلوی فیلم بسازد چیزی غیر از تاسیان می ساخت؟

ب
بهراد 2025/03/31

چرا توهم برتون داشته درباره کشور خودشون فیلم ساختن خدا شفا بده کاسه داغ تر از آش. معاویه شخصیت منفور مسلمانان؟ جمعیت شیعه و سنی مقایسه کنید مثل اینکه به دروغ گفتن عادت دارید

O
Ooooo 2025/03/31

من سریال تاسیان رو دوست دارم چون یک سریال ایرانی هستش و یک محتوای داخلی ولی اون فیلم معاویه اصلا ربطی به ایران ندارد و طبق گفته هایی که بقیه می‌کند و خودتون میگید معاویه یک انسان بدی بوده ولی توی این سریال میخواهند اون رو خوب جلوه بدن من به شخصه از مذهب خوشم نمیاد و اهل احکام دین و …… نیستم

O
Ooooo 2025/03/31

من سریال تاسیان رو دوست دارم چون یک سریال ایرانی هستش و یک محتوای داخلی ولی اون فیلم معاویه اصلا ربطی به ایران ندارد و طبق گفته هایی که بقیه می‌کند و خودتون میگید معاویه یک انسان بدی بوده ولی توی این سریال میخواهند اون رو خوب جلوه بدن

ا
امید 2025/04/01

اکانت محسن اسلام و اهل بیت فقط مختص یک کشور و نژاد نیستند و هر کشوری میتواند درباره تاریخ اسلام سریال بسازد ، دست بردارید از این نژاد پرستیتان که منفورترین انسانها نژاد پرستان هستن، ضمنا حکومت جعلی سعودی هیچ وقت صلاحیت ساختن سریال تاریخی را ندارد چون ظالمی مثل معاویه را تطهیر میکند

م
مها 2025/04/01

قطعا تاسیان تاسیان و تاسیان اصلا محشره

E
Elina 2025/04/01

هیچکدوم مفت نمیرزن😏

آ
آ 2025/04/01

پایتخت داره پخش میشه،سلمان،موسی هم در آینده تلوزیون دوباره داره بی رقیب میشه

ج
جمال 2025/04/01

آقای/خانم فیلیمو! خیلی وقاحت میخواد نوشتن این گزارش فیلم سراسر جعلی تاسیان شما، با تصاویر نایس و گوگولی اول ساواک جنایتکار رو سفیدشویی می‌کنه و بعد با تصاویر خاکی و قهوه ای، ضدیت با مذهب رو بروز میده! مجموعه دروغ های آشکار تاریخی، کینه عمیق نویسنده و کارگردان نسبت به مذهب و طیف‌هایی از جامعه ایران رو نشون میده.

A
ali 2025/04/01

تاسیان فقط خیلی جالبه من تمام طول هفته رو انتظار میکشم جمعه بشه فقط تاسیان روببینم

س
سرتیپی 2025/04/02

اصلا امروز روز دنیای هنر خیلی خوب شده، همه خوبند و هنرمندان حق دارند ،برج میلاد هم حق شماست!! دایی جان حکم!

س
سرتیپی 2025/04/02

چرا؟ منتشر نخواهد شد؟

ش
شایان 2025/04/02

نویسنده رسماً گودرز را به شقایق ربط داده ، مردم تاسیان ببینند معاویه دیگه نمی بیینند؟ چه ربطی داشت؟ مگر اینکه در تاسیان علیه معاویه تبلیغ کرده باشید…

م
مبنا 2025/04/03

فکر می کنید سریال تاسیان که سرتاسر پیاز داغ ماجراهای زمان پهلوی را زیاد کرده را اگر جلویش را نگیرند می تواند جلوی تهاجم تولیدات فرهنگی کشورهای دیگر را به این مرزو بوم بگیرد ؟ سریال و محتوای فرهنگی بومی هر کشور زمانی می تواند جلوی تولیدات خارجی قد علم کند که دست از تحریف وقایع بردارد و صرفا واقعیات و‌آنچه اتفاق افتاده را به بیننده نشان دهد. ضمنا مردم عقل و‌شعور و‌قوه درک دارند و می توانند سره را از ناسره تشخیص دهند و‌نیاز به نظارت استصوابی و شورای نگهبانی ندارن برای تولیدات فرهنگی اگر المان‌های جذابیت را داشته باشند مرز و‌حدودی نمی توان قائل شد و‌می توانند عالمگیر شوند

م
مبنا 2025/04/03

فکر می کنید سریال تاسیان که سرتاسر پیاز داغ ماجراهای زمان پهلوی را زیاد کرده را اگر جلویش را نگیرند می تواند جلوی تهاجم تولیدات فرهنگی کشورهای دیگر را به این مرزو بوم بگیرد ؟ سریال و محتوای فرهنگ بومی هر کشور زمانی می تواند جلوی تولیدات خارجی قد علم کند که دست از تحریف وقایع بردارد و صرفا واقعیات و‌آنچه اتفاق افتاده را به بیننده نشان دهد. ضمنا مردم عقل و‌شعور و‌قوه درک دارند و می توانند سره را از ناسره تشخیص دهند و‌نیاز به نظارت استصوابی و شورای نگهبانی ندارن برای تولیدات فرهنگی اگر المان‌های جذابیت را داشته باشند مرز و‌حدودی نمی توان قائل شد و‌می توانند عالمگیر شوند

ف
فیلیمو‌شات 2025/04/03

هیچوقت در قضاوت و حکم دادن، عجله نکنید…

م
محمد 2025/04/03

ب امید روزی ک در کانالهای مختلف تا سیان امام علی معاویه مختار جوکر محفل پخش بشه..اینطوری سطح آگاهی مردم بالا میره

ف
فیلم باز 2025/04/03

تاسیان نه منطق داره نه قصه و داستان درست فقط جلوه و لباس و بازیگره معاویه هم که اصن همه اسلامو زد به اسم معاویه و ابوسفیان هیچکدوم ارزش ندارن فقط برا وقت پر کنی

س
سعید 2025/04/04

پیام های بازرگانی ما بین سریال پایتخت از کل سریالهای فیلمیو پر بیننده تر ، بعد شما میگید معاویه چهار پدر یا تاسیان ؟

م
مازیار 2025/04/04

تلویزیون سالهاست که ارتباطش با مردم را قطع کرده وقتی نود را تعطیل کرد و الان آمار بازدید اپلیکیشن فردوسی پور ده برابر آمار رسانه میلی است

م
مازیار 2025/04/04

بزرگترین حسن تاسیان این است که بر خلاف سریال های سفارشی رسانه میلی واقعیت را به بهترین شکل روایت کرده

س
سو الف 2025/04/04

نمیشد یک سریال فخیم و زیبا بسازید ولی در آن حساسیت های ملی مذهبی رو رعایت کنید ؟ اگر این کار رو کردید مستحق حرفهای بالا هستید نه الان که دقیقا بد می‌سازیم تا بدتر کمرنگ باشه . نمیشه خوب بسازیم ؟ امتحان کردید و دیدید اگر فیلمنامه و بازی ها و کارگردانی قوی باشه نیاز به استفاده ابزاری از زیبایی‌های زن برای جذب مخاطب نیست. مخاطب به دنبال سریال خوش ساخت با فیلمنامه حسابی می گرده

ف
فیلیمو‌شات 2025/04/05

هیچوقت در قضاوت جو گیر نشید، هیچوقت زود قضاوت نکنید…

م
میترا 2025/04/05

ضمن اینکه این دو سریال اصلا قابل مقایسه نیستند!!، اما صد البته که سریال معاویه بهتر و شجاعانه تر بود. و اما بعد.. جبهه گیری بعضی ها دقیقا شبیه ان میماند که ما در مورد داریوش و کورش سریال بسلزیم!!، بعد، عربها بگویند خیرررر این سریال تماما دروغ و بهتان و قلب تاریخ است!!🤔👎 کلا اغلب ما ایرانیان نخود هر اشیم..

ف
فرزانه 2025/07/27

این حرف هارو ببرید جای دیگ تاسیان و معاویه هر دو لبه ی یک تیغ اند برای شستشوی مغزی از هر دوتاش متنفریم

ارسال دیدگاه